דוח הפירוק של הפועל תל אביב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

לאחרונה הוגש דוח הפירוק של הפועל ת"א לנשיא בית המשפט המחוזי. במונחים של עולם הספורט, הדוח מהדהד. מדובר בסכומי עתק (כמעט 78 מיליון שקלים). מספר תביעות חוב רב שנוצרו על ידי מועדון כדורגל אחד (105 תביעות חוב של נושים ו-111 תביעות חוב של עובדים) ומדובר בסיפור עסקי המכיל אנשים בעלי רקורד בעסקים עם לא מעט קשרים שבמספר חודשים קרים הביאו מועדון כדורגל מפואר לקריסה. סביר להניח כי בקרוב הסיפור שמאחורי הדוח ימשיך להאכיל את התקשורת עם פרסומים שונים.

הדוח הזה, אשר נשען על חקירתם של כמעט 60 אנשים יכול לספק מגוון כותרות. במידה וצריך לבחור רק כמה, אין ספק שאמירתו של מני ויצמן תהיה אחת מהן. ויצמן מתאר את משך הזמן הקצר בו רמון לקח על עצמו את המועדון כי במשך כל הזמן ניסה רמון לרכוש את הקבוצה ושאלי לא הסכים למכור לו. אמיר כבירי שהיה הבעלים האחרון של הפועל עד שהלך לפירוק ב-2016, מספר על החלטתו לקחת את הקבוצה למרות שזו הייתה במצב רע שהרגיש כאב בטן ופרפרים אך הוא הרגיש שהוא מאוהב בקבוצה כמו בחור שמאוהב בבחורה שלעולם לא יהיה לו סיכוי להתחתן אתה אך ייעשה כל שיידרש על מנת להיות אתה.  ניתן להוציא מהדברים האלו נושא שמוכר לנו שנים, הכניסה לקבוצת כדורגל גורמת לליקויי ראייה וכאשר מדובר בכסף שמתרוצץ בכדורגל הישראלי בזמן הזה, הרי שמהכניסה לקבוצה ועד לפשיטת רגל יש מרחק קצר מאוד, כמה עונות בלבד.

נקודה נוספת שניתן להסיק מהדוח הינה שהפועל איננה הקבוצה היחידה ובטח שלא הראשונה שהמודל העסקי שלה התערבב עם אהדת הבעלים לקבוצה. באירופה, ניתן לראות שהמודל הזה כבר תופס פחות נפח מהכדורגל האירופאי. אנשי עסקים אינם רוכשים את הקבוצות שהם אוהדים אלא דווקא רואים ברכישת קבוצות הכדורגל הזדמנויות עסקיות או אפשרות לפנות לפעילות עסקית מחוץ למדינה. בישראל כאמור, נראה שהרגש עדיין יוצר כאוס בניהול הקבוצות. המהלכים שנעשים בדיוק רב בתחילתה העונה, משתנים לפי זעקות הקהל ובעת שהמהלכים מתעדכנים בפעם הראשונה, הם צפויים להתעדכן שוב ושוב ללא תכנית מסודרת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »