ילד נוסף זה השופוני החדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

"ילדים זה שמחה" איננה רק שורה בשיר, ישראלים אוהבים להביא ילדים וניתן למצוא משפחות רבות עם יותר מילד אחד ומסיבות ברורות, אנשים רבים רוצים שארוחות השישי בבתיהם יהיו מלאות בילדים ובעתיד בנכדים וכמו כן כיף שיש עם מי לחלוק את חוויותינו בעולם. יחד עם כל השמחה שילדים מביאים איתם, ישנם גם אתגרים העומדים בפנינו והם לא רק באים לידי ביטוי בקושי שבלחנך את הילדים אלא גם בלקיים אותם.

מינקות ועד שחרור מהצבא

מטפלת, גן, טיולים, ספרי לימוד, תחביבים, אוכל, ציוד הכרחי, ציוד נלווה ועוד לא מעט הוצאות. במידה והילד מתגייס מוקדם, סביר להניח שנחזיק אותו כלכלית לפחות עד לגיל 21. בנוסף, הורים רבים מעוניינים לעזור כלכלית לילדים שלהם גם כשאלו הגיעו לגיל בגרות, בין אם לממן בעבורם קורסים, לעזור בשכר דירה או אפילו במימון הון ראשוני למשכנתא. על פי תחקירים, למשך ה-21 שנים בהם אנו מחזיקים את הילדים באופן טוטאלי, עלות המימון לצרכים השונים של ילד יכולה לעלות יותר ממיליון שקלים ואפילו כמעט מיליון וחצי במידה ומדובר בבת.

לא מוותרים למרות הקשיים

הורים רבים אינם מודעים לסדר גודל העלויות הכרוכות בהבאת כל אחד מהילדים לעולם. הסיבה לכך הינה שאנו מוציאים את הכספים בכל חודש וחודשו ושרבים מהציבור הישראלי לא נוהגים לערוך מעקב מסודר אחרי התקציב. הורים שמביאים יותר מילד אחד לוקחים באיזשהו מקום סיכון שבמידה ותהיה להם בעיה תעסוקתית אלו יוכלו לשרוד זמן מועט יותר עקב ההוצאות הרבות והורים אחרים בעצם מכריחים את עצמם להישאר באותה העבודה גם אם אין הם מרוצים ממנה עקב הצורך בתזרים מזומנים.

מכיוון שמשפחה מרובת ילדים מוציאה כספים רבים בגידול ילדיהם ולמעשה משפחות רבות צריכות למצוא את עצמן עובדות אפילו בכמה עבודות במקביל, גידול ילד נוסף הפך בשנים האחרונות למותרות של ממש אך יחד עם זאת, עדיין ניתן לראות שהישראלים מביאים בממוצע יותר ילדים ממדינות מערביות מקבילות וזאת אפילו שבחלק מהמדינות הללו יוקר המחייה נמוך והמשכורות במקרים רבים גבוהות יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »