כך מרסקים את השכונות בדרום תל אביב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עיריית תל אביב קיצצה במשרות של העבודות הקהילתיות, ובתגובה פעילים משכונות דרום העיר ערכו כנס חירום: "גילינו שגם בשנת בחירות אין עם מי לדבר". וגם: כל הכותרות שיעשו את סופ"ש במקומוני מעריב

שכרן של העובדות הקהילתיות בשכונות דרום תל אביב ויפו נפגע בעקבות החלטה של משרד השיכון לקצץ בכ-50 אחוז את המשרות שלהן במסגרת פרויקט שיקום שכונות. כיוון שמדובר במשרות שהן גם כך חלקיות, הרי שזו כבר הייתה סיבה מספיק טובה לפגישה נדירה של פעילים שכונתיים מפלורנטין, שפירא ושכונות יפו שנערכה בשבוע שעבר, בה גובשו דרכי פעולה נגד הקיצוץ המדאיג.

ספי סמדג'ה, יו"ר ועד שכונת לב יפו, שארגנה את המפגש, מספרת שמכתב בעניין נשלח לראש העיריה, אך טרם זכה לתגובה. "ביקשנו לא לקצץ", מסבירה סמדג'ה. "אלה אזורים מתחדשים שיש בהם גם אוכלוסייה ותיקה ומוחלשת, גם אוכלוסייה חדשה וחזקה וגם עובדים זרים פליטים. יש הרבה גיוון ולכן העבודה הקהילתית מאוד חשובה כאן.

"העצמה של האוכלוסייה והכשרה של פעילים הן פעילויות הכרחיות כדי לשמור על אופי השכונות – ואת כל זה הולכים לקצץ. בפלורנטין ויפו יש מסה של בנייה ואף אחד לא נותן את הדעת לטובת מבנה קהילתי אחד.

"נכון שהעירייה משקיעה המון במדרכות, אבל איפה ההשקעה באנשים? לעירייה קל לשבת מהצד ולראות את הקיצוץ. מה, התפקיד שלה כאן זה רק לשלוח פקחים וזהו? לא יכול להיות שאין להם מה לעשות בעניין".

"נחושים למנוע את הקיצוץ"

טל מילר, פעיל שכונתי מפלורנטין, מגדיר את הקיצוץ הנוכחי כ"עוד פגיעה קטנה בחוליה מאוד חלשה בשכונות". לדבריו, החזית המאוחדת של הפעילים נחושה למנוע את הקיצוץ ואף תדרוש תקציבים נוספים מהעירייה.

"זה מצב קטסטרופלי, ממש הזנחה, ואנחנו לא ניתן לזה לעבור. זוהי שנת בחירות, אז אני חשבתי שהאוזניים בעירייה יותר פתוחות לקולות כאלה, אבל מסתבר שאין עם מי לדבר. מקצצים בבשר החי של השכונות".

מעיריית תל אביב נמסר: "העירייה מפעילה עבור תושבי העיר תוכניות קהילתיות רבות ומגוונות בהתאם לצרכי האוכלוסייה. בעיר עובדים 14 עובדים קהילתיים בתפקידים שונים אשר אחראים על פיתוח משאבי הקהילה. משרד השיכון, אשר מתקצב עובדים קהילתיים במסגרת תוכנית שיקום שכונות, החליט על קיצוץ של חצי משרה בעיר ובעקבות כך נאלצה העירייה לקצץ תקן".

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ
מידע דיגיטלי
זו דעתי

פיקוח מחירים בעד או נגד

פיקוח מחירים הינו פעולה ממשלתית לרוב בה מגבילים את המחיר המקסימלי בו יכול להימכר מוצר מסוים. פיקוח מחירים במידה כזו או אחרת נהוג במדינות רבות כאשר לרוב מדובר על מוצרים בסיסיים על מנת לאפשר גם למעוטי הכנסה ליהנות ממחירים סבירים בעבור מוצרים בסיסיים ומצד שני דואגות הממשלות לאפשר לספקים להרוויח במידה מסוימת על המוצרים שנמצאים תחת פיקוח. ישנם כלכלנים שסבורים שפיקוח מחירים פוגע בכלכלת השוק החופשי וקוראים להסירה ומצד שני ישנם אלו המבקשים להסדיר את פיקוח המחירים על מוצרים רחבים יותר בישראל כמו על שוק הדיור כאשר דירה נחשבת למוצר יסוד וכמו כן מוצרים נוספים.

קרא עוד »

מי יוביל את מדינת ישראל להצלחה הימין או השמאל

הבחירות בפתח והמאבק בין הימין לשמאל ניכר מתמיד. בשנים האחרונות הקואליציה השולטת במדינת ישראל מוגדרת ברובה כימין אך יש לציין שזו לא מיישמת באופן מלא את חזון הימין. מצד שני מפלגות השמאל מתחזקות אפילו שחלקן לא מגדירות את עצמן כשמאל אך ככל הנראה שמפלגת "כחול לבן" בין אם היא באמת מפלגת שמאל או לא, מקבל קולות של מצביעי שמאל רבים אשר מוצאים בה את תקוותם ליישום משאלותיהם. לאורך השנים היינו עדים לממשלות שמוגדרות כמפלגות שמאל וכמו כן גם לכאלו שמגדירות את עצמן כימין מובהק, אז איזה צד באמת יכול להוביל את ישראל למהפכה?

קרא עוד »

תחבורה ציבורית בשבת בעד או נגד

מדי פעם עולה לכותרות נושא התחבורה הציבורית בשבת. מכיוון שברוב הארץ לא ניתן למצוא תחבורה ציבורית אמתית בשבת, חילונים רבים מוצאים עצמם מוציאים כסף רב על מוניות או שהאופציה הפחות מועדפת עליהם היא להישאר בבית. מצד שני מבקשים הדתיים וגם אוכלוסיות אחרות לקבל יום אחד של שקט, נקי מזיהום אוויר כמה שניתן וכמו כן לשמור על הצביון היהודי.

קרא עוד »
אנחנו גם בפייסבוק
נחלצים מהפקקים

שירי נסיעה

כמעט כל שיר יכול להתאים במידה מסוימת לרעשי הכביש ויציאה מהעיר וזה תלוי רבות במידת עוצמת הווליום. על כך יכולים להעיד הקליפים הרבים בהם רואים דרכים בנויות יותרת ופחות. יחד עם זאת, ישנם כמה שירים קלאסיים שמתאימים לנסיעות ולדרכים במיוחד.

קרא עוד »

קארפולינג למה זה הדבר הנכון לעשות

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה, ה"קארפולינג". קארפולינג הינה בעצם נסיעה שיתופית ברכב כאשר אדם אחד מסיע עוד כמה אנשים ואלו משתתפים ביחד בהוצאות הנסיעה. פלטפורמות שונות מקדמות את הקארפולינג כמו מוביט ו-WAZE וכמו כן ניתן למצוא קבוצות פייסבוק שלמות שכל מטרתן הינה לקשר בין שמחפש טרמפים לבין נותני טרמפים בין אם בתשלום או שלא.

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להגיע למרכז תל אביב

כולם רוצים להיות קרובים לתל אביב ובמיוחד למרכז. במרכז תל אביב הכל קורה בין אם מדובר במשרות נחשקות או מקומות בילוי ותרבות. מהסיבה הזו ועוד הדרך למרכז תל אביב וגם לתל אביב באופן כללי כרוכים במעבר מכשולים רבים יותר מרק כבישים ורמזורים אלא גם פקקים רבים ועמוסים.

קרא עוד »